گیاهان دارویی
گیاه درمانی
دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, :: 18:3 ::  نويسنده : دختر مشرقی

سديم

همه به خوبي نمك را مي شناسيم و آن را براي طعم بخشيدن به غذاهايمان به كار مي بريم. ولي آيا نمك فايده اي هم براي بدن دارد؟ ضرر چه طور؟ دراين مطلب در مورد خواص سديم و نقش آن در بدن صحبت خواهيم كرد. دانشمندان از سال 1937 دريافتند كه سديم يك عنصر ضروري براي بدن است .


سديم مهمترين الكتروليت موجود در بدن مي باشد . الكتروليت ها عناصري هستند كه در بدن وظيفه تنظيم غلظت آب بدن، ثبات اسيديته بدن و بسياري از اعمال ديگر را بر عهده دارند. سديم بيشتر در مايعي كه اطراف سلول هاي بدن را فراگرفته، موجود است.

با مصرف نمك كه از دو جزء كلر و سديم تشكيل شده است، سديم وارد بدن شده و به راحتي ازطريق دستگاه گوارش جذب مي شود.

اغلب سديم مصرف شده ( 95 درصد) بيشترازنياز بدن است كه از طريق كليه ها دفع مي شود. تنظيم ميزان سديم موجود در بدن توسط سيستم دقيقي انجام مي شود. اين سيستم به وسيله يك هورمون به نام آلدوسترون كنترل مي شود. اين هورمون ازغدد فوق كليوي ترشح مي شود.

با كاهش ميزان سديم در بدن، ترشح آلدوسترون افزايش مي يابد كه باعث جذب بيشتر سديم از روده ها ومانع دفع سديم از كليه مي شود. در صورتيكه با مصرف زياد نمك ميزان سديم در بدن بالا برود، بخش مربوط به تشنگي در مغز تحريك شده ، فرمان تشنگي را صادر مي كند. در اين صورت فرد احساس نياز به آب پيدا كرده و با مصرف آب غلظت سديم بدن كم مي شود.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, :: 17:58 ::  نويسنده : دختر مشرقی

نوشیدن حداقل ۲ فنجان چای سبز در روز مغز را در وضعیت فعال و آماده نگه می دارد . سالمندانی که به صورت منظم چای سبز مصرف می کنند نسبت به آنهایی که استفاده نمی کنند دارای ذهن های فعال و آماده تری هستند
این تحقیق بر روی ۱۰۰۰ ژاپنی سالمند با سن بالای ۷۰ سال انجام شد . بررسی روی وضیت مغزی آنان شامل حافظه ، جهت یابی ، توانایی پیگیری توصیه ها و توجه انجام شد . از آنان در مورد میزان مصرف نوشیدنی های مختلف اعم از چای سبز نیز سئوال شد .
آنهائي که بیشترین مصرف چای سبز را داشتند کمترین آثار تخریب مغزی را نشان دادند که این بر اساس نمره آزمون آنها ارزیابی شد .
چه میزان چای سبز باید مصرف کرد ؟
در تحقیقات Kuriyama نشان داده شد که مصرف حداقل ۲ فنجان چای سبز به صورت روزانه با کاهش در اختلالات تشخیصی همراه بوده است .
در مقایسه با کسانی که حداقل ۳ فنجام چای سبز در هفته استفاده کردند ، کسانی که ۲ فنجان یا بیشتر در روز از چای سبز مصرف می کنند ، ۵۴٪ کمتر در نمرات محدوده اختلال تشخیصی قرار گرفتند .
البته مصرف چای سبز باید در حد لازم باشد . افرادی که یک فنجان چای سبز ۴ تا ۶ بار در هفته مصرف می کنند ۳۸٪ کمتر اختلالات تشخیصی را نسبت به آنهایی که کمتر از ۳ بار در هفته مصرف می کنند نشان می دهند .
قهوه ، چای سیاه و چای سنتی چینی ها این اثر را نشان نمی دهند . چای سبز یک نوشیدنی رایج در ژاپن است .
البته محققین از افراد مورد بررسی نخواستند که میزان مصرف چایشان را به جهت اهداف تحقیقاتی تغییر بدهند . اطلاعات فقط یک بار جمع آوری شد بنابراین مشخص نگردید که آیا اطلاعات مربوط به عادات مصرف چای شرکت کنندگان مدت زمانی طولانی در آنها وجود داشته با نمرات بدست آمده در طول زمان تغییر می کند .
تیم Kuriyama وضعیت هایی که باعث اختلال تشخیص در فرد می شوند ( نظیر دیابت ، مصرف سیگار ، سالمندی )‌را نیز در نظر گرفتند .
همچنین عادات مفید و مثبت نظیر ورزش ، ارتباطات اجتماعی ، مصرف ماهی و سبزیجات و ارزیابی های مرتب بهداشتی فرد نیز بررسی شوند .
حتی پس از در نظر گرفتن تمام عوامل فوق ، مصرف زیاد چای سبز همچنان با کاهش احتمال اختلال تشخیصی همراه است .
گروه Kuriyama اعلام کرد : این تنها تحقیق در مورد ارتباط بیم عملکرد تشخیصی و مصرف چای سبز است . آنها همچنین اعلام کردند مواد طبیعی موجود در چای سبز بخصوص ماده ای به نام EGCG ( اپی گالوکاتکین -۳- گالات ) روی بیماریهای مغزی در حیوانات اثر دارد . اگر چه ‌چیزهایی دیگر در چای سبز ممکن است به مغز کمک کنند .

 

 


دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, :: 17:45 ::  نويسنده : دختر مشرقی

 

اسفند
1-
یکی از 40 گیاه معروف در طب سنتی ایران می باشد

2-
دارای طبیعتی گرم و خشک است

3-
اسفند جلا دهنده سینه و شش از رطوبات لزج ، مقوی نیروی جنسی ، چاق کننده ، ادرارآور ، روان کننده شیر ، مسهل سودا و بلغم غلیظ و کرم کدو می باشد . برای این منظور بعد از غذا نصف قاشق چایخوری اسفند را با یک استکان آب قورت دهید (برای بالغین تا 7 روز)

4-
خوردن اسفند برای صرع ،فلج ، جنون ، نسیان و سایر بیماریهای سرد دماغی و عصبی مفید بوده و برای گرم کردن بدن ، رفع استسقاء ، یرقان و سیاتیک نافع است

5-
دود آن خاصیت ضدعفونی کننده دارد

6-
چنانچه به سیاتیک مبتلا هستید ، به مدت 15 شب مقدار 7/5-7 گرم اسفند را با آب قورت دهید

7-
مصرف اسفند به همراه آب(نوشیدن) و یا ساییده به همراه روغن حیوانی(ضماد) جهت رفع بی حسی و یا نقصان حس و حرکت اعضا و رعشه نافع است

8-
اگر 30 گرم از اسفند را بکوبید و با 120 گرم آب بجوشانید و آن را صاف کرده و با90 گرم عسل و 60 گرم روغن کنجد مخلوط کرده و بخورید ، قی شدیدی می آورد و سینه قسمت بالای بدن را از رطوبتهای لزج پاک می کندو برای تنگی نفس و سرفه های رطوبتی بی نظیر است

9-
برای درمان احتلام ، تکرّر ادرار و سستی ادرار روش زیر بسیار مفید است ، 1/5 گرم اسفند را صبح ناشتا به همراه کمی خاکشیر با کمک آب بدون اینکه کوبیده و یا خرد شود بخورید (1 قاشق چایخوری) . بهتر است در زمان معالجه از خوردن ماست ، کشک و ترشیجات پرهیز شود

10-
کودکانی که دچار شب ادراری هستند بهتر است که هر شب قبل از خواب مخلوطی از تخم رازیانه و اسفند ( 1 قاشق چایخوری از هر کدام) بخورند و در ضمن صبحها یک ای دو عدد زرده تخم مرغ و کمی عسل خالص خوب میل نمایند

11-
اگر اسفند را با تخم کتان به نسبت مساوی نرم ساییده و با عسل معجون ساخته ، سپس روزی دو حبه از آن را صبح و عصر میل نمایید ، جهت رفع ناراحتی سینه و تنگی نفس بسیار مؤثر است

12-
چنانکه اسفند را در اب ترب و روغن زیتون بجوشانید و چند قطره از آن را در گوش بریزید برای رفع سنگینی و کری و صدای گوش مفید می باشد

13-
اگر مقداری دانه اسفند را بو داده و بعد آن را نرم کوبیده و با عسل مخلوط کنید و سپس از این معجون حب هایی درست کرده و روزی سه حب میل نمایید در رفع اعتیاد به مواد افیونی و مخدر اثر نیکویی دارد

14-
شیاف گرد دانه اسفند با روغن ایرسا دهانه عروق و خون بواسیر را باز می کند

15-
بخور دانه های اسفند برای تسکین درد دندان توصیه شده است

16-
روغن اسفند از نظر طبیعت گرم و خشک است و برای فلج ، لقوه ، رعشه ، سستی ، صرع و پریدن ناگهانی اعضای بدن چه از طزیق خرودن و چه استفاده از ضماد آن مفید است

17-
تنقیه با روغن اسفند نیز برای تسکین درد کمر و سیاتیک و سردی کلیه و رحم نافع است
توجه :
1-
اسفند برای گرم مزاجان مضر بوده و سبب سردرد ، دل به همخوردگی و استفراغ

می گردد که مصلح آن رب میوه های ترش و سکنجبین می باشد

2-
مقدار مصرف ان 5 تا 10 گرم است و زیاده بر آن سمی است

3-
از جویدن دانه های اسفند خودداری کنید چون حاوی مواد سمی است

4-
منظور از خوردن دانه های اسفند همان دانه های سیاه رنگی است که دود می کنید


دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, :: 17:38 ::  نويسنده : دختر مشرقی

گندم يکي از جلوه هاي عظمت خلقت و نان يکي از لذيذترين ، کاملترين و متعادل ترين غذاهاي شناخته شده توسط انسان است ، و شکل گيري و پايداري تمدن هاي تشکيل شده بر روي کره زمين در هيچ جا بدون گندم مقدور نبوده است . مهمترين فرآورده گندم يعني نان به قدري با سلولهاي بدن انسان عجين شده که هر يک از ما ‌ در طول حيات خود روزانه بطور ميانگين سه بار و گاه تا بيش از پنج بار نان مصرف مي کنيم و با وجود اين هر بار بيشتر و بيشتر از مصرف آن لذت مي بريم .

*



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

نويسندگان



آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 11
بازدید کل : 15610
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



جواهربازار*

بازی آنلاین


*

*تعبیر خواب آنلاین

 ***

**** ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ