انگور
 
گیاهان دارویی
گیاه درمانی
سه شنبه 27 تير 1391برچسب:, :: 2:23 ::  نويسنده : دختر مشرقی

 خواص درماني:

.1 از خاصيت مهم اوست چاق كنندگي و اعتدال دهندگي مزاج خشك غليظ، و صاف كنندگي خون و خوردن آن پيه پشت را زياد و رفع مواد سودا نموده و خشكي را رفع مي كند.

2.انگور مفيد حال سينه و شش و م ضر معده هاي رطوبتي است كه اينگونه افراد همراه آن با غذا بايد زيره و رازيانه بخوردند. همچنين مضر جگر و طحال بلغمي مزاجها و براي رفع ضرر او بايد تخم كرفس ميل كنيد.

.3انگور معده و مزاج را لينت مي دهد. اما خوردن آب بعد از آن بغايت مفسد آن و باعث اسستقا و تبهاي عفوني مي گردد.

.4 انگور بايد بعد از دو روز كه چيده شود خورده شود و ميان دو طعام يعني صبحانه و ناهار و وسط ناهار و شام ميل بكنيد.

.5 دانه ي انگور سرد وخشك و مولد باد و مضر معده است.

6.چون دانه انگور را سوزانده سائيده بر جراحات بپاشيد باعث بهبود آن مي شود پاشيدن سائيده ي سوزانده ي دانه انگور به چشم موجب تقويت و تور بصر مي شود.

7.چون انگور را مكرر با روغن زيتون جوشانده صاف كنند و بمالند درد و زحمت عضلات و خشكي آن را كه در خم و راست كردن، ناراحتي داشته باشند بر طرف سازد.

.8 انگور مقوي و مغزي است. قلب را تقويت مي كند، ادرار آور است، ترشح كبد را زياد مي كند و مواد سوداوي و وسوخته را دفع مي كند. اعتدال دهنده ي اخلاط است. از مسوميت بدن در مقابل خستگي و يا سوء تغذيه جلوگيري مي كند. انسداد مجاري طحال، ورم امحاء و تبهاي مزمن و سرد، درد مفاصل و رماتيسم را درمان مي كند به مزاج لينت مي دهد و ايجاد تشنگي مي كند.

.9چهل روز به جاي صبحانه انگور سبز فراوان بخوريد تا ظهر هيچ چيز ديگري نخوريد، بدن ار لاغر مي كند. اسيد اوريك را كم مي كند و سمومات را برطرف مي سازد، خون را صاف و كم خوني را درمان مي كند، از خونريزي ريه جلوگيري مي كند. درد معده، ضعف معده و سوء هاضمه را كه در اثر پرخوري باشد بر طرف مي سازد، نفخ شكم ويبوست معده را برطرف مي نمايد.

.10كودك را كم كم به خوردن آب انگور عادت دهيد و رژيم انگور را در آنها اجرا كنيد از راشيتيسم يا نرمي استخوان بچه ها جلوگيري مي كند.

.11هر روز 2 ليوان بزرگ آب انگور بنوشيد، يك ليوان بين صبحانه و ناهار، يك ليوان بين ناهار و شام، ورم و درد شست پا يا نقرس، رماتيسم و هموفيلي يا دير بند آمدن خونريزي ها را درمان مي كند.

.12آب انگور دو و روغن زيتون به نسبت يك مخلوط نموده و روي آتش ملايم بجوشانيد و دائم هم بزنيد تا به مرور آب تمام شود و روغن بماند و آن را هر روز بر پوست بماليد، درهم رفتگي و چين و چروك پوست را برطرف مي سازد.

.13آب انگور چركِ سوزاك را از مجرا خارج مي سازد.

تذكر مهم: انگور براي معده هاي رطوبتي و نفاخ مضر است. و اسراف در خوردن آب انگور به طور مداوم ايجاد سنگ كليه مي نمايد.

سركه انگور

نام ديگر: اسيد استيك Vinegar- vinaigre

طرز تهيه:

سركه مايعي است ترش مزه داراي حالت اسيدي كه آن را به طور كلي از تخمير ميوه هايي كه داراي گلوكز مي باشند تهيه مي كنند. آب انگور را گرفته و صاف نموده و يا بدون صاف كردن با تفاله ها، داخل خم سفالي يا چيني يا شبكه اي مي ريزند ومعادل ده درصد وزن آب انگور سركه پاك يا مرغوب در آن ريخته و سر خم را محكم مي بندند و در آفتاب جاي گرم مي گذارند تا سر برسد

تركيب شيميايي:

آهك، اسيد استيك، اسيد ماليك، تارتارات اسيد بطاس، مواد كاني و آلي.

طبيعت:  سرد و خشك 

خواص درماني:

1 .قابض، بسيار مجفف و سريع النفوذ است، رساننده ي قواي ادويه به اعضاء مي باشد. ملطف و قاطع اخلاط غليظ و خشك كننده ي رطوبتها، تقطيع صفرا و برطرف كننده ي عطش قاطع نزف الدم اعضاي باطني مي باشد، اشتها را تحريك مي كند و كار دستگاه گوارش را تا حدي آسان مي سازد، عقل را تقويت مي كند مداومت در خوردن آن صبح قبل از صبحانه بدن را لاغر و شكم را آب مي كند.

2.چند قطره آن را با آب مخلوط كنيد و بخوريد مسوميت از دود و دم ذغال را برطرف مي سازد.

.3سركه با عسل را مخلوط كرده و هر شب بر دور چشم ضماد كنيد تا كبودي دور چشم را برطرف سازد.

.4 تخم ترب كوبيده را با آب آن مخلوط كرده ضماد كنيد. قانقاريا يا مردگي اعضاء كه در اثر عفونت هاي مزمن بوجود می آید را برطرف می سازد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

نويسندگان



آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 15634
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



جواهربازار*

بازی آنلاین


*

*تعبیر خواب آنلاین

 ***

**** ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ